Biblioteksundervisning
2. klasse |
|
Indhold:
- Drøftelse af hensigtsmæssig adfærd på skolebiblioteket - behandling af bøger både hjemme og på skolen
- Den fysiske placering af billedbøger, letlæsningsbøger og småbørnsbøger
- Præsentation af de forskellige læse-letserier (forskellig sværhedsgrad)
- Drøftelse af låneregler, aflevering og udlån
- Forskelle på fag- og skønlitteratur
- Eksemplificeret ved oplæsning
- Præsentation af nyindkøbte bøger
Eksempler på uv. forløb:
- Alfabetiserings- og find-bogen øvelser
- Blå alfabetkort til bogjagt efter forfatterens første bogstav i efternavn
- "Find bogen" (gruppearbejde ved båndoptageren)
Forslag til oplæsningsbøger:
- Div. rim og remser
- Da Balder kom for sent ...igen af Kenn Denning
- Løgnehistorier af Flemming Quist Møller
- Aja Dobbo af Bjarne Reuter
- Skorstenfejerdrengen af Secilia Seidenbladh
- Sandulven af Åsa Lind
Tidsforbrug:
|