Kaskelotternes sang

Månedens bog - december 2001
Kaskelotternes sang

Bogens indhold

Bogen handler om en flok kaskelot-hvaler der i starten af historien får et barn, som skal lære havets farer at kende. Barnet hedder Tangøje.
Nogle af farerne er de sultne spækhuggere som kan lave store ar på kaskelotter og andre hvaler.
En anden fare er store blæksprutter endnu større end hvalerne. De kan flå store hudstykker af hvalerne.
Og så er der også jerndyrene.

Hans mor har hørt rygter og gamle historier om en kaskelot som hed Moby Dick men som blir kaldt Gamle Dick. Det siges at han er den sidste hval som dør og en skønne dag vil han frelse os fra jerndyrene.

Hvis jeg ikke har fortalt det hele så læs HISTORIEN...

Vurdering af bogen

Meget spændende, sørgelig, men god. Han skal alt det moren har gjort, som slås med store blæksprutter og spækhuggere og andre ting.
En af de ting jeg har lært er at man aldrig skal blære sig for meget.
I bogen siger Tangøje hver gang han får noget at vide om jerndyr, spækhuggere eller sådan noget - at det er bare et dask med halen - men det er det ikke !!!!!!

Bogen er anmeldt af Andreas Hansen, 4.b

Sidst opdateret den 13. december 2001