Bananen og Brødet og klamme Kurt

Månedens bog - september 2001
Bananen og Brødet og klamme Kurt

Bogen handler om:
Bogen startede med at Bananen og Brødet finder en pakke. Bananen tror at det er en bombe og Brødet tror at det er et ur. Men Bananen var sikker på at det var en bombe og derfor anbragte de pakken i kælderen og ringede til politiet - og så kom hele politistyrken og Rullemarie og ville fjerne pakken. Men da de tog pakken sprang der en klovn op af pakken - den havde en stor røf mund. Der dukker også andre klovne op, de forfølger et spor som fører dem til zoologisk have.
Der bliver Brødet taget til fange.
Da bananen kom hjem en dag fandt han et brev hvor der dtod at de havde taget Brødet til fange og hvis han ikke kom ud til havnen så ville han aldrig få sin ven at se igen.
Bananen kom ud på havnen og der var der klamme Kurt og nogle andre. De sejlede ud til Øresund og der smed de Bananen af og han kunne ikke svømme. Men han var så heldig at han landede på en ubåd og så kom han ind i ubåden og så næste morgen kom han op på land igen.
Men i mens alt det vat sket var Brødet sluppet væk og var kommet hjem og ikke kunne forstå hvor Bananen var henne.
Der sker en masse andre mærkelige ting.
Historien ender med at......

Bogen var:
Bogen var god og spændende og sjov var den også. Det er virkelig en bog der er i top klasse i hvert fald i min bog smag. Jeg synes at, hvis du er fra 3. klasse eller op ad til 5-6 klasse og godt kan lide mysteriebøger, så tror jeg at det er en bog lige for dig, for der er en masse sjove ting og en masse uhyggelige ting. Der er også en masse spænding og bogen ender som den skal????????

Bogen er anmeldt af Trine Dalsten, 4.b

Sidst opdateret den 8. oktober 2001