Bjæverskov skole
Skovboskolen

Skovboskolen 1

På den nye skole, Skovboskolen, har de forskellige afdelinger navne opkaldt efter egnens stednavne:

Lægegangen hedder ”Gummerød", musikgangen "Fløjterup", husholdningsgangen "Kokkebro".

Og hvad så med Skulkerup" spurgte Karl Jacobsen fra Græsmarken, "ja, det kunne jo være den gang, hvor lærerværelset ligger" fortalte Eggertsen med sit karakteristiske lune smil.

Navnet "Skulkerup" blev imidlertid strøget af censuren.

Skovboskolen 2

Skovboskolen set fra hallens parkeringsplads

De følgende år sker der en kraftig vækst i elev- og personaletallet, og da Eggertsen valgte at gå på pension pr. aug. 1975 var elevtallet på 670.

Som ny inspektør ansættes Knud Erik Larsen, og det er i hans "regeringstid" elevtallet topper med 770 i 1977 for derefter at falde jævnt til ca. 500 i 1990.

Til gengæld er antallet af lærere steget til 51, hvilket bl.a. skyldes det stigende antal specialopgaver, der i de senere år er lagt ud til folkeskolen. Meget er fortalt, men endnu mere kunne være skrevet om Bjæverskov skole. Det må imidlertid vente til en anden gang i en anden sammenhæng.

Lidemarksvej nord for Skovboskolen

Sidst opdateret den 29. marts 1998