Sandhed eller konsekvens
Annika Thor

Månedens bog - februar 2001
Sandhed eller konsekvens

Bogen handler om en pige, der hedder Nora. Det er lige efter sommerferien, og hun har været hos sin fader det meste af sommeren. Det første stykke tid efter ferien, er Nora syg. Hun glæder sig til at se sin bedste veninde, Sabina. Men Sabina går sammen med Fanny. Nora er helt ude af den.

Sabina har glemt sin walkman i klassen, og Nora vil hente den, men da hun kommer tilbage, er Sabina og Fanny, gået. Fanny er den nye gode veninde Sabina har fået. Nora gemmer walkmanen hos sig selv, og siger næste dag, at da hun kom i går, var den væk.

Nora er blevet gode venner med klassens "OUT GIRL", men Nora synes om hende. Fanny og Sabina beskylder Karin (OUT GIRL) for at have taget Sabinas walkman, som betyder alt for hende. Sabina og Fanny holder en fest, hvor de lige ved, hvad de skal gøre for at få hævn på Karin. Midt i festen skal de lege "Sandhed eller Konsekvens". De vælger Karin og hun skal vise patter. Det gør hun, og de tænder lyset midt under det hele.

De næste dage kommer Karin ikke i skole. Nogle dage efter, fortæller deres klasselærer, at Karin holder op i deres klasse. Nora får det helt vildt dårligt.

Virkelig god bog!!

Bogen er anmeldt af Dianna Bomholt, 7.a